3. Resum de la jornada

Avís sobre la utilització de cookies

Aquest lloc utilitza cookies pròpies i de tercers. Si continues navegant, considerem que n'acceptes la utilització. Més informació.

Tancar

Advertiment sobre la utilització de galetes (cookies)

El lloc web de forumcppgranollers.cat utilitza galetes o cookies. Les cookies són petits fitxers que el navegador guarda al disc dur de l'usuari. No són perjudicials per l'ordinador i serveixen per permetre una navegació més fluïda i personalitzada. Les cookies mai guarden informació personal que identifiqui l'usuari.

També utilitzem cookies analítiques per fer un seguiment de les visites del lloc web.

En concret, el lloc web de forumcppgranollers.cat utilitza les següents cookies:

Origen de la cookie

Nom

Finalitat

Més informació

Joomla

(pot variar el nom)

Cookie tècnica, necessària pel funcionament del lloc web. Permet oferir els serveis que espera l'usuari, com la navegació o l'accés a àrees segures.

Google Analytics

_ga

Recopilen informació anònima sobre la navegació dels usuaris per tal de conèixer l'origen de les visites i altres dades estadístiques similars.

Centre de privacitat de Google

 

 

Cookie Accept de Le Cinquième Crayon

 

cookieaccept

 

Cookie que comprova si has acceptat les cookies.

 

 


Si necessiteu més informació sobre el funcionament de les cookies, podeu visitar www.allaboutcookies.org o www.aboutcookies.org.

Com eliminar o bloquejar les cookies

Els navegadors permeten eliminar i/o bloquejar les cookies que instal·la el lloc web. Des de forumcppgranollers.cat recomanem no fer-ho, per tal que l'usuari pugui experimentar la millor navegació possible.

La gestió de les cookies és lleugerament diferent per cada navegador. Aquí teniu la informació de com fer-ho pels navegadors més utilitzats actualment:

Les cookies de les xarxes socials

Al visitar els perfils de forumcppgranollers.cat de les xarxes socials, s'instal·len cookies de tercers a tots els visitants, encara que no siguin usuaris registrats de les diferents plataformes.

 

 

forumcppgranollers.cat a Twitter. Cookies: guest_id, __utma, __utmb, __utmc, __utmv, __utmz, original_referer, _twitter_sess, auth_token, dnt, eu_cn, external_referer, in_bp, lang, pid, remember_checked, remember_checked_on, secure_session, seen_bp, twid, twll. Més informació a la Pàgina de Privacitat de Twitter.

 

forumcppgranollers.cat a LinkedIn. Cookies: __qca, _leo_profile, _opt_vi_TC6HGMO0, bcookie, JSESSIONID, L1c, L1e, L1l, NUXR_CURRENT_STEP, RT, X-ATS-Node-0, X-ATS-Node-1, X-ATS-Node-2, __utma, __utmb, __utmc, __utmv, __utmz, _lipt, bscookie, lang, li_at, lidc, sdsc, sl, visit, __gads, _drt_, id, IMRID, V5, mc, d, UID, UIDR. Més informació a la Política de cookies de LinkedIn.

 

 

forumcppgranollers.cat  Google+ i Google Maps. Cookies: test_cookie, NID, OTZ, PREF. Més informació a la Pàgina de Cookies de Google.

 

Segueix-nos

La col·laboració publicoprivada i la promoció turística - 25 octubre 2013

 

3. Resum de la jornada

3a Jornada del Fòrum de Col·laboració Publicoprivada de Granollers

presentacio-tercera-jornadaEl passat divendres 25 d'octubre de 2013 es va celebrar al Centre de serveis a les empreses Can Muntanyola la 3a edició del Fòrum de Col·laboració Publicoprivada de Granollers, que es va desenvolupar a partir de l'àmbit de "La col·laboració publicopriva i la promoció turística".

La Sra. Andrea Canelo (Regidora de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Granollers) va obrir l'acte, destacant la trajectòria del Forum, que ja arriba a la seva tercera edició.

El director del Forum, el Sr. Marcel Prunera, destaca la importància d'establir un vincle estret entre la CPP i la gestió publica, la necessitat d'apropar-la a les pimes, i sobretot al mon local, traient-la dels seus àmbits més tradicionals, de superar-los. Explica també que la primera part d'aquesta 3a Edició realitzarà més general, en el context de Catalunya, i que la segona part estarà dedicada a la presentació i anàlisi d'experiències locals.

A continuació, anuncia la programació d'un curs especialitzat en concessions públiques, que se celebrarà juntament amb una nova cambra, la de Concessionaris, que ja ha estat programat com a propera activitat del Forum CPP de Granollers, el 19 i el 26 de novembre. Aquest serà un seminari singular, una pràctica molt innovadora.

Com a cloenda de l'acte d'inauguració de la Jornada, interve el Sr. Josep Mayoral, alcalde de Granollers, que destaca que la ciutat és de les primeres ciutats de Catalunya on es van desenvolupar turisme de reunions. Destaca que els factors clau de l'activitat turística tenen tots un component de col·laboració públic-privada, buscant la suma i la complementarietat. Cal desenvolupar productes, comunicacions, equipaments i serveis, i quan parlem de CPP aquests 4 elements són essencials i tenen un component mixt, no es poden desenvolupar sense CPP. Hi ha d'haver una interacció entre allò privat i allò públic. Conjuntament, poden captar esdeveniments, impulsar l'atractivitat, estar en els mercat, etc., un exemple del qual el tenim en el mundial d'handbol. Cal calendaritzar, promoure la ciutat, i anar junts a buscar recursos i exercir conjuntament de lobby.

Per què calen espais com el Forum CPP? Per a tenir atractivitat i atraure esdeveniments, per generar coneixement, per a promoure la ciutat, els seus valors i la seva cultura, o per a trobar recursos conjuntament, en aquests moments d'escassedat.

La primera taula de treball s'inicia amb la intervenció del Sr. Francesc Vila, que presenta els ponents, agraeix i convida al debat creuat. Planteja fer una metodologia de diàleg, mes que una exposició successiva de ponències, donat que aquestes estan disponibles a la web del Forum. El Sr. Vila fa una introducció dels elements bàsics sobre turisme, abans de donar la paraula als ponents. A Catalunya fa més de 100 anys que fem turisme, i a casa nostra, des de 2008, no ha deixat de créixer tot i la situació econòmica. I hi ha una presa de consciència del que implica pel desenvolupament econòmic del nostre país, quan fins ara era considerat com un sector amb molt poc valor afegit. Aquesta visió età canviant de manera molt important.

Fa molt temps que hi ha turisme, però ara s'ha convertit en un pilar contra la crisi, la demanda segueix present i estable a diferencia d'altres sectors. S'està demostrant que el turisme te molt valor afegit, que hi ha empreses i empresaris que ho estan fent molt be.

El turisme s'està articulant, més enllà dels productes, al voltant de les destinacions, que són l'element central de l'experiència del visitant. La visió de conjunt es molt important, i per això cal que tots els agents treballin en col•laboració

Es planteja la següent pregunta: què passa quan l'empresa privada posa moltes expectatives amb el paper del sector públic?

Em aquest sentit, el Sr. Patrick Torrent, Subdirector de l'Agència Catalana de Turisme, exposa que el sector turístic està molt pendent del que fa el sector públic, perquè l'experiència turística té molts elements intangibles. El turisme és una activitat molt sofisticada, perquè cal fabricar experiències que generin emocions positives en un visitant que té unes expectatives molt elevades.

S'ha de crear una promesa de valor conjuntament entre el sector públic i el privat.

La Sra. Maria Segarra, Directora de Competitivitat i Formació de la Cambra de Comerç de Barcelona, explica que l'experiència de Turisme de Barcelona va pesar molt per a la Cambra. El sector privat te un interès que es el seu negoci, i quan s'interrelaciona amb el sector públic, respon principalment a aquet interès, o quan es parla de recursos. Les empreses i territoris demanen recursos per a promoció, però primer cal construir producte, recursos que es puguin traslladar en producte.
Al sector privat li preocupa el seu dia a dia, i des del sector públic s'ha de saber explicar que, a la llarga, la CPP també repercuteix directament en la unitat de negoci. El sector privat analitza quin impacte te l'actuació del sector públic en els seu compte de resultats, però cal fer-los mirar una mica mes enllà. I l'adminstració ha de demostrar que una bona CPP pot impactar també en els comptes de resultats.

Ignasi Martínez, Conseller de Turisme del Consell Comarcal Vallès Oriental, apunta que fins ara al privat i al públic les coses els anaven be, però ara que les coses que no van bé, ara arriben les presses per fer coses conjuntament. Cal tenir en compte la comunicació com a element clau, fluida, sincera. Cal aprendre, fer les coses amb sentit i amb estratègia. En definitiva, s'ha de treballar des de la confiança, des de la generositat, des de la responsabilitat., perquè el turisme pot portar associats inconvenients. Cal valorar l'impacte del turisme, per tal de mesurar i minimitzar aquests inconvenients, tenir indicadors etc.

El Sr. Vila introdueix la següent pregunta, apuntant que un èxit turístic pot ser contraproduent per les persones que viuen en l'entorn. El sector privat és conscient de l'impacte positiu mes enllà del negatiu?

El Sr. Patrick Torrent enfoca que s'ha de definir el model, i que li correspon a l'administració publica definir-lo, posant l'exemple amb el turisme responsable. Allò privat esta agafant els eixos clau per incorporar-los als seus models de negoci.

La Sra. Segarra apunta que l'empresari es conscient de l'impacte, i que no es pot perdre de vista la qualitat. És complicat avaluar l'impacte de una mesura, i poder analitzar-la a curt termini. Cal avaluar i ensenyar-li a l'empresari ràtios i indicadors, per que valori on estem i on podem estar. Pensar un model sense la complicitat del sector privat no funcionarà.

El Sr. Martínez esmenta que al Parc del Montseny fa 5 anys que s'està treballant amb la participació del sector privat. S'estan fent coses, i l'Adminstració posa les bases, però el sector privat ha de prendre el lideratge. I com a Administració pública tenim una responsabilitat, hem de ser autocrítics. Un sense l'altre no té sentit.

En la segona taula s'exposen experiències de fórmules interessants de CPP en el sector del turisme. Introdueix les exposicions el Sr. Àngel Díaz, President d'ALS Advanced Leisure Services.

La Sra. Anna Erra, 1a tinent d'Alcalde i Regidora d'Educació, Comerç i Turisme de l'Ajuntament de Vic, presenta la seva experiència, fonamentada en els valors de la ciutat: el centre històric i el patrimoni, la gastronomia, les fires i mercats, el comerç, i el turisme actiu. L'estratègia implica Administracions, institucions i empreses, com l'Ajuntament de Vic, el Gremi d'Hostaleria d'Osona, la Fundació Osona Gastronomia, el Consell Comarcal, la Universitat de Vic, el Museu Episcopal, el Teatre Atlàntida, la Generalitat de Catalunya, el Bisbat de Vic, les associacions de comerciants, el MNAC, o la Diputació de Barcelona.

Al seu torn, el Sr. Jordi Taboas, Director de Granollers Mercat, presenta el projecte de turisme de reunions, concretat en el repte de vendre la ciutat. Hi haurà un contracte amb una empresa per a què gestioni el projecte. La taxa turística servirà per finançar una part.

Finalment el Sr. Javier Julià, Conseller de Gestdiagonal i Director d'Expansió de Diagonal Hotels presenta les aliances estratègiques amb marques internacionals, que poden fer d'element tractor de clients, com per exemple amb el Circuit de Catalunya i la celebració de la "Gran Nit del Motor".

Comparteix
Catalan English French German Italian Russian Spanish

Material de La col·laboració publicoprivada i la promoció turística - 25 octubre 2013